مشکل ماده ۱۶ و ۱۷ شهرداری حل شود/ دولت حق مردم بوشهر را نداده است

نشست اعضای شورای شهر بوشهر با فرماندار بوشهر پیرامون تعامل مدیریت شهری و فرمانداری در زمینه توسعه و عمران شهر و بررسی مصوبات شورا در کمیته انطباق برگزار شد.

نشست اعضای شورای شهر بوشهر با فرماندار بوشهر به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس شورای شهر بندر بوشهر در نشست اعضای شورای شهر بوشهر با فرماندار بوشهر با قدردانی از مجموعه فرمانداری بوشهر گفت: در دو سال گذشته اعتبارات عمرانی خوبی به شهرداری بوشهر اختصاص داده شد و با توجه با ابلاغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی با توجه به کاهش ارزش افزوده و حذف آلایندگی انتظار داریم مبلغ اعتبارات عمرانی شهرداری مرکز استان افزایش پیدا کند

ابوذر دهدار با بیان اینکه مصوبات شورا که به فرمانداری ارسال می‌شود برخی از آن‌ها در کمیته انطباق بدون اعلام مستندات با عنوان رعایت نکردن صلاح و صرفه شهرداری رد می‌شود که درخواست داریم یک نفر از شورا بدون حق رای درجلسات کمیته انطباق حضور پیدا کند تا اگر مواردی ابهام داشت توضیحات لازم داده شود.

او افزود: ماده ۱۶ و ۱۷ اغلب شورا‌ها به صورت طرح مصوب و به شهرداری ابلاغ می‌کنند ما به پیشنهاد فرمانداری تمکین کردیم، اما درخواست داریم در این مورد تجدید نظر شود و ما نیز در این زمینه مثل سایر شورا‌ها عمل کنیم.

رئیس شورا شهر بوشهر عنوان کرد: در زمینه بیماری کرونا در اسفند و فروردین اقدامات پیشگیرانه بسیار خوبی شد که جا دارد از جناب فرماندار که اقدامات قاطعی انجام دادند تشکر کنیم.

دهدار ادامه داد: با توجه به اینکه بوشهر در وضعیت قرمز قرار گرفته انتظار داشتیم ستاد کرونا استان تصمیمات سختگیرانه تری داشته باشد و ما در مدیریت شهری نیز آماده اجرا دستورات ستاد کرونا در راستای سلامت شهروندان هستیم

آراء اعضای کمیته انطباق شفاف اعلام شود

عضو دیگر شورای شهر بوشهر نیز با بیان اینکه با ایجاد سیستم الکترونیکی رای گیری مصوبات شورا آراء اعضای شورا به صورت شفاف مشخص است و به فرمانداری ارسال می‌شود انتظار داریم گفت: آراء اعضای کمیته انطباق مصوبات شورا به صورت شفاف اعلام شود که دلیل رد مصوبات شورا چه بوده است.

عبدالخالق برزگرزاده با بیان اینکه کاش این جلسات هم اندیشی بسیار زودتر برگزار می‌شد بیان کرد: انتظار داریم در اختصاص بودجه استانی به شهرداری نگاه بهتری شود.

او افزود: در این سه سال کار شاخصی که برای شهروندان ملموس باشد انجام ندادیم انتظار داریم در یکسال باقی مانده با اختصاص اعتبار لازم یک پروژه شاخص به بهره برداری برسانیم.

 مشکل ماده ۱۶ و ۱۷ شهرداری حل شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا همچنین بیان کرد: موضوع ماده ۱۶ و ۱۷ بسیار کوچک است و با این بند که در بودجه مصوب شده و در اکثر شورا‌ها هم اجرا می‌شود می‌توانستیم گره کوچکی از مشکلات شهروندان حل کنیم، انتظار داریم در این مورد تجدید نظر شود.

او تاکید کرد: برای آسفالت خرید ۵ هزار تن قیر مصوب کردیم،  اما این مصوبه در کمیته انطباق رد شد انتظار داریم این مصوبات که با عمران و آبادی شهر مرتبط است با نگاه بهتری برخورد شود.

توسعه چشمگیر در بوشهر نداشته‌ایم

عضو کمیسیون عمران شورا نیز با بیان تعامل درون سازمانی ما با سایر ادارات بسیار کم بوده است اگر این نگاه تعاملی وجود داشت خیلی از مشکلات شهروندان ما حل می‌شد .

اکبر توسلی عنوان کرد: از پارک باسیدون شمالی‌ترین نقطه شهر تا نیروگاه اتمی در جنوبی‌ترین نقطه شهر بوشهر می‌بینیم که نابسامانی‌های وجود دارد و مطالبات مردم سال‌ها است که انباشته شده است.

او با انتقاد از وضعیت برخی پروژه عمرانی شهرداری گفت: تقاطع میدان آزادی ما هنوز تحویل موقت داده نشده سرنوشت چهار پروژه مرکز شهر، فانوس دریایی، چرخ و فلک و دهکده گردشگری که با پول مردم هزینه شده نامشخص است.

عضو کمیسیون عمران شورا یادآور شد: ۱۲ گودال در مرکز شهر و سایر نقاط داریم که چندین سال است رها شده و تکلیف آن‌ها مشخص نیست و مشکلات بسیار زیادی از لحاظ بهداشتی برای شهروندان ایجاد کرده یا ظرفیت آرامستان ما تکمیل شده و آرامستان جدید هنوز جاده دسترسی ندارد.

دولت حق مردم بوشهر را نداده است

نایب رئیس کمیسیون عمران شورا شهر بوشهر همچنین گفت: این شهر یک‌چهارم جمعیت استان در خود جای داده است و بودجه‌ها باید بر اساس سرانه جمعیتی اختصاص داده شود.

کیوان‌هاشم‌زاده افزود: پارسال فقط ۶ میلیارد تومان اعتبارات استانی به شهرداری اختصاص داده شده بعد انتظار داریم مثل اصفهان کار شود.

او عنوان کرد: دولت حق مردم بوشهر را نداده است هنوز مردم‌ما مشکل آب آشامیدنی دارند هنوز بخشی از شهر شبکه فاضلاب ندارد دستگاه‌های خدمات رسان که حفاری می‌کنند بعد از اتمام کار بودجه برای ترمیم حفاری‌ها ندارند.

نایب رئیس کمیسیون عمران شورا شهر بوشهر بیان کرد: نیروگاه اتمی که یک دستگاه دولتی است و اعتبارات خوبی دارد و ۸۰ درصد پرسنل آن از خدمات شهر استفاده می‌کنند حق مردم بوشهر تا کنون نداده است.

هاشم زاده از فرماندار درخواست کرد اعتبارات نفت و گاز دست دولت است و باید حق مردم بوشهر که میزبان شایسته این صنایع هستند داده شود.

 انتظار حمایت خاص دولت از مرکز استان داریم

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورا شهر بوشهر نیز با بیان اینکه با حضور ارگان‌های مثل نفت، اداره بندر، نیروگاه و ارگان‌های نظامی که از شهر خدمت می‌گیرند گفت: به وظایفی که انتظار است در قبال شهر خدمت انجام دهند صورت نمی‌گیرد

پویا دولابی عنوان کرد: علیرغم تصویب طرح تفصیلی محلات جنوبی، اما به دلیل تصویب پیشنهاد نیروگاه برای پائین آوردن سطح تراکم و کاهش جمعیتی محلات تنگک ما با مشکل زیادی مواجه هستند.

او خواستار پیگیری فرماندار جهت حمایت خاص دولت از مرکز استان با توجه به شرایط ویژه‌ای که بندر بوشهر دارد شد

در این سه سال کار‌های خوبی صورت گرفته است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا شهر بوشهر نیز با قدردانی از اقدامات فرمانداری در اسفند و ایام نوروز در مقابله با بیماری کرونا گفت: کمیته انطباق برخی از مصوبات شورا را با قید" رعایت نکردن صلاح و صرفه شهرداری" رد می‌کند که به نظر نمی‌رسد موافق نصح صریح و روح قانون باشد و ضروری است که با ذکر مستندات رد مصوبات را اعلام کند.

طاهره شمشیری در ادامه با بیان اینکه ما میراث دار خرابی‌ها بودیم و با بحران‌های مالی در شورای پنجم مواجه شدیم که باعث شد برخی کار‌ها در حد توان انجام نشود، ولی در این سه سال کار‌های خوبی صورت گرفته و نباید گفت هیچ کاری انجام نشده است.

او با انتقاد از زمین خواری در شهر بوشهر گفت هر هفته شاهد گزارشاتی از زمین خواری‌های متعدد در شهر بوشهر هستیم که انتظار داریم دستگاه قضایی، اداره ثبت و دیگر دستگاه‌های مسوول با همکاری شهرداری برخورد جدی‌تر از پیش با این پدیده داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.